NA NASZYCH BĘBNACH GRAJĄ I POLECAJĄ

rasowe_rytmyRafał Chrebela, muzyk, artysta, animator kultury. Od ponad 10 lat związany z bębnami afrykańskimi.

Swoją wiedzę i muzyczne inspiracje czerpie ze spotkań oraz warsztatów prowadzonych przez mistrzów muzyki afrykańskiej z Polski i Afryki Zachodniej.

Bębny wykorzystuje jako narzędzie pobudzające do twórczego myślenia, współpracy i wzajemnego wsparcia. W nauczaniu zwraca uwagę na profesjonalizm pedagogiczny i artystyczny, a przede wszystkim na budowanie swobodnej atmosfery wzajemnego szacunku i tolerancji między uczestnikami zajęć.

http://bebnyafrykanskie.pl/


foliba-1Zespół Foliba to grupa odnajdująca korzenie w transowym brzmieniu Afrykańskiej muzyki perkusyjnej. Wielobarwne struktury rytmiczne powoływane są do życia jako wibracja powietrza i ciała. Energetyczne rytmy w klimacie podzwrotnikowym.

Niecodzienne w naszych szerokościach geograficznych instrumentarium obejmuje m.in. : djembe (dżembe), dundun’y, tamę, balafon, korę, shekere. Te, z pozoru proste instrumenty urzekają bogactwem możliwości i pięknym, naturalnym brzmieniem.

Zespół koncertuje już 10 lat i ma w swoim bagażu niemało doświadczeń. Fascynacja afrykańską muzyką i tańcem prowadzi co poniektórych jego członków aż do źródeł na Czarnym Lądzie. Bywa też, że Afryka odwiedza Folibę, która gości czasami na swoim pokładzie znakomitych muzyków z Wybrzeża Kości Słoniowej, Burkina Faso, Senegalu, Gwinei i Gambii. 16 października ukazał się pierwszy studyjny albumu Foliby, noszący tytuł „TAN”.

http://foliba.pl/


https://sztukater.pl/media/k2/items/cache/12a4d9cc9595382337674d1c9aeccbec_M.jpg
Fot. Janusz Mróz

Konrad Rogiński (ur. 1977) jest multiinstrumentalistą, kompozytorem, nauczycielem i wykładowcą. Współtworzy Orkiestrę Rivendell, jest dyrektorem Artystycznym Lubińskiej Orkiestry Kameralnej YanTa przy C.K. „Muza”, założycielem projektu YanTa, twórcą muzyki filmowej, teatralnej, parateatralnej, etnicznej, etno – jazzowej. Konstruuje i rekonstruuje instrumenty muzyczne. Od dziecka pomaga niewidomemu ojcu stroić i naprawiać pianina i fortepiany. Współpracował m.in. z Januszem Józefowiczem, teatrem Klinika Lalek, Teatrem Dramatycznym im. C.K. Norwida w Jeleniej Górze, Teatrem Avatar, Teatrem Impart, z zespołem Marcina Steczkowskiego The Transgress, Kapelą ze wsi Warszawa, Varius Manx, Moskwa i Vavamuffin. Od 11 lat tworzy muzykę dla Teatru Ruchu Ocelot (Polskie Radio we Wrocławiu), m.in. na chór i orkiestrę. Nagrał płytę RIVENDELL, Ocelot The Spirit of Artistic, 2002. Na przełomie 2007/08 r. wraz z Operą Śląską oraz Chórem Filharmonii Śląskiej brał udział w tworzeniu koncertu prawie dwustuosobowego składu symfonicznego z muzyką Howarda Shore z filmu Władca Pierścieni. Z projektem występował w największych salach koncertowych Europy. Otrzymał Grand Prix Festiwalu „Muzyczne Interpretacje Chopina” 2010 w kategorii indywidualnej. Współtworzył projekt Dhoad – Rivendell z Hindusami z Radżasthanu (ukazała się płyta z koncertu zrealizowanego w studiu Polskiego Radia w Warszawie, 2010). Służył radą instrumentalisty w teleturnieju „Awantura o Kasę” z Krzysztofem Ibiszem. We wrocławskim ATM występował jako muzyczny gość w większości reality show; na vipowskim meczu K1 na scenę wyprowadzał Przemysława Saletę i bębnami zagrzewał do walki. W roku 2010 i 2011 wraz z bratem Kamilem realizował w TVP Kultura autorski program „Instrumentarium”, serię filmów dokumentalnych TVP Ginące Zawody, film dokumentalny Tajemnice Układu Warszawskiego, tworzył także muzykę do filmów niezależnych. W 2011 roku brał udział przy realizacji płyty Katarzyny Groniec Pin – up Princess. Z Radiową Filharmonią New Art (Łódź 2011) nagrał Opowieść Echnatona. Współrealizował projekt Macieja Szajkowskiego R.U.T.A. nagrodzony w 2012 Paszportem Polityki.v

Źródło: https://sztukater.pl/wywiady/item/4367-konrad-roginski.html


Wojtek Pęczek – z wykształcenia politolog, z zawodu i z zamiłowania muzyk-multiinstrumentalista, artysta, animator kultury – swoją przygodę z etnicznymi instrumentami perkusyjnymi rozpoczynał w 1998 r. w Irlandii pod okiem Brendana Perry’ego z legendarnej formacji Dead Can Dance. Naukę zachodnioafrykańskiej sztuki perkusyjnej kontynuował u boku światowego mistrza Djembe, Mamady’ego Keita z Gwinei. Wiosną 2003 r. założył pierwszą w Polsce profesjonalną szkołę gry na bębnach. City Bum Bum prowadzi warsztaty wyjazdowe w całej Europie. Od kilku lat Wojtek corocznie podróżuje do Afryki Zachodniej – głównie: Gwinea, Senegal, Mali oraz prowadzi akcję charytatywną „Projekt Fissadou” obliczoną na pomoc wioskom regionu Hamanah w Gwinei. Zimą 2007 r. starszyzna wioski Fissadou  przyznała Wojtkowi tytuł syna wioski i nadała mu afrykańskie nazwisko: Mamady Keita. Wojtek jest liderem zespołu City Bum Bum, który specjalizuje się w tradycyjnej muzyce, tańcu i śpiewie z Afryki Zachodniej. Gra na korze (zachodnioafrykańskiej harfie) oraz unikatowym instrumencie „Hang” w zespołach: Snow In Venice oraz Flower Kissers.

W listopadzie 2010 r. branżowe pismo „Perkusista” zamieściło obszerny wywiad z Wojtkiem pt. „Polski Djembefola”: http://magazynperkusista.pl/wywiady/1091-wojtek-peczek

Wojtek jest cenionym mówcą, inspiratorem, trenerem i ekspertem zapraszanym na szkolenia i imprezy firmowe w celu integrowania i motywowania ludzi.

www.citybumbum.pl